Діти повинні жити у світі краси, музики, гри, казки, малюнка, фантазії та творчості

03.Кві.2018
Діти повинні жити у світі краси, музики, гри, казки, малюнка, фантазії та творчості

Діти повинні жити у світі краси, музикигриказки, малюнка, фантазії та творчості

В. Сухомлинський

        Сьогодні, коли питання відродження духовності і моральності суспільства стоять надзвичайно гостро, особливе місце у системі національної освіти посідає художньо-естетична освітапотужний засіб впливу на процес саморозвитку особистості.

        Художньо-естетична освіта розпочинається в дошкільному віці, що обумовлено у Базовому компоненті дошкільної освіти та програмі розвитку дитини дошкільного вікуУкраїнське дошкілля” і реалізується на заняттях з музичного виховання та образотворчого мистецтва.

        У дошкільній освіті музичне виховання посідає особливе місце, адже його засобами ми формуємо у дітей креативність, естетичний смак, розвиваємо творчі здібності

   Музичне виховання дітейце синкретичний творчий процес, який відповідає їхнім етико-естетичним потребам та гарантує інтенсивність емоційно-почуттєвих зусиль, збуджує прояви творчості, забезпечує поліваріантність вибору засобів ведення продуктивної діяльності.

        Музичну освіту здавна вважають елітною: кілька століть тому дітей з аристократичних сімей обов’язково навчали гри на музичних інструментах. І це було не лише даниною моді. Вважалося, що музичні заняття виховують у дитини риси майбутнього аристократа – високий рівень інтелекту, розвинене просторове та абстрактне мислення, емоційну шляхетність та організованість.

        Цікаво, що у наш час найбільші комп’ютерні компанії світу, аудиторські фірми та банки під час прийому на роботу віддають перевагу тим кандидатам, які у дитинстві займалися музикою. А у таких країнах, як Японія, Південна Корея та Велика Британія, гру на музичних інструментах включали у число обов’язкових дисциплін шкільного курсу. Це не означає, що всі діти в майбутньому мають стати професійними музикантами, солістами-виконавцями, але всі вони, навчаючись грати та розуміти музику, матимуть змогу відчути її стимулюючу роль у процесі свого становлення як особистості. І неважливо, що хтось не має природних музичних даних, на практиці доведено: успішно займатися музикою можуть набагато більше дітей, аніж прийнято вважати.

        Музичне виховання є органічною складовою всього навчально-виховного процесу в дошкільному закладі та відіграє важливу роль у гармонійному розвитку дитини. Залучення дитини до музики розпочинається з раннього віку, а організовує та керує процесом музичного виховання  – музичний керівник. Він першим коректно і системно вводить дитину у світ прекрасного, доброго, творчого, емоційно-високого.

        Музика нині звучить усюди: удома, на вулиці, у магазинах. І у це безмежне море звуків поринають діти. Вони, як губки, набираються слухових вражень, які не завжди сприяють розвиткові гарного естетичного смаку. Адже цінність будь-якого явища вимірюється не кількістю, а якістю.

        Зорієнтувати дітей у некерованому потоці музики допоможуть рекомендації надані музичними керівниками дошкільного закладу.

error: Контент захищено від копіювання!